1. Nem csináltatsz semmilyen arculatot
Kezdjük a legelején! Sokan úgy vannak vele, másra kell a pénz, az idő és az energia, ezért nem igazán foglalkoznak cégük, vagy vállalkozásuk reklámozásával, nem alakítanak ki egységes, a profilt hűen tükröző arculatot. De ugye, amit az ember nem lát, arról nem tud… Te talán éppen azért vagy itt, hogy változtass ezen!
2. „Jól van az úgy megoldás”
Miközben látod hogy nincs jól… Tudod hogy gagyi, hogy nem tükrözi vállalkozásod profizmusát, de csak azért, hogy valami legyen, mégis kiteszed azt a Word-ben összeeszkábált anyagot – vagy épp a tehetségesnek mondott ismerős által kreált Paint-művet. De így ugye nem valószínű, hogy bármelyik ügyfeled, megrendelőd vagy vásárlód elhinné, hogy igazán igényes vagy…
3. Elavult logót / grafikát használsz
Van már logód, egyéb grafikád – valamikorról az őskorból. Tudod, hogy nagyon régen nem divatos, de halogatod logód áttervezését, arculati anyagaid megújítását. Persze, a cég eddig is futott valahogy… De valójában ez az, amit az ügyfél először észrevesz, amiről felismeri vállalkozásod, céged!
4. Káosz design
Vannak ugyan KÜLÖNBÖZŐ céges reklámgrafikai elemek, de ezek sem színben, sem kinézetében, azaz semmilyen szinten nem mutatnak egységes képet. Ez egyrészt nem ízléses, nem szép, ezért nem ragadja meg a figyelmet. Másrészt egy összevissza-design nem teszi felismerhetővé profilodat.
5. Jogdíjas fotók, grafikák vízjellel való lelopása és használata
Sokaknak alapvetőnek tűnhet, mégis annyiszor előfordul. Mi az a vízjel? A fotót / grafikát védő elhomályosított szöveg / illusztráció, ami általában a készítője nevét, logóját, esetleg a jogdíjas anyagokat tartalmazó weboldal nevét tartalmazza. Vannak azonban jogdíj nélkül használható, ingyenes kép- és grafikai letöltő oldalak. Ezek mindenki számára elérhetőek, de igazán jó reklámgrafikai elemmé profi grafikus munkájával épülnek be reklámjaidba, plusz csak megadod a kívánt témát, és én akár fel is kutatom Neked a képet.
Ha mégis csak simán a google-be pötyögve keresnél, van egy mód, hogyan ellenőrizd a képek jogtisztaságát: Eszközök > Felhasználási jogok > Újrafelhasználható. Ha ezt látod, akkor nem jogvédett képről van szó, felhasználható. Így azonban elég valószínű, hogy kismillióan használják az általad választott képet…
6. Pixeles, rossz minőségű fotók és grafikák használata
Ha ezután mégis úgy döntesz, az interneten keresel képet, és találsz olyan fotót, amit tudnál alkalmazni, de a minősége nem jó, akkor inkább ne tedd! Ha a Google-keresés mellett döntesz, a beállítások között szűrhető a képméret is (Eszközök > Méret > Nagy). Vigyázni kell a mobillal fotózott képekkel is, és itt nem csak a felbontásról, hanem sok más dologról (pl. fényerő, telítettség, kompozíció stb.) is beszélünk!